Powered By Blogger

luni, 22 noiembrie 2010

Episodul 8- Cardul bancar si CFR-UL

POVESTIRE IN 2 ACTE CU SAU FARA LEGATURA INTRE ELE !
ACTUL 1 –CLUJ NAPOCA
Ne gasim in minutatul si etern fascinantul Cluj Napoca. Din nefericire niciodata nu este de ajuns timpul petrecut in acest oras, insa cum calatorului ii sade bine cu drumul de aici ma indrept spre Petrosani, deci cum era de asteptat ne gasim in gara centrala din Cluj Napoca in incercarea de a ajunge la Petrosani.
Deoarece nu aveam foarte multi bani cash ma pregateam sa ies din gara pentru a merge sa scot bani de la un bancomat dupa care sa revin in gara si sa cumpar bilet, insa inainte sa ies am vazut la un ghiseu semnul prin care se deducea ca acolo poti plati si altfel decat numerar, asa ca m-am indreptat cu pasi extremi de repezi catre acel ghiseu.
Toate bune si frumoase pana cand i-am spus doamnei ca eu nu voi achita cash ci cu card, atunci dansa s-a intunecat putin si a inceput sa intoarca cititorul de carduri peste tot, si pe fata si pe spate, sa il bage in priza si apoi sa imi spuna ca dumneaei tocmai s-a intors din concediu si de unde sa stie cum functioneaza acest aparat, ca parca e jurata , numai ei i se poate intampla asa ceva, de ce numai la ghiseul ei i se aduc toate lucrurile noi ?....si lista cu de ce-uri poate continua.
Pana la urma doreste sa imi dea cardul inapoi spunandu-mi ca nu pot sa platesc cu cardul pentru ca nu are cum sa imi incaseze. Atunci cu un calm ardelenesc dobandit i-am spus distinsei doamne de la casa de bilete faptul ca eu nu am nici o vina pentru faptul ca dansa nu a fost pregatita (sau nu a inteles) corespunzator pentru a lucra cu aceasta micuta si draguta jucarie.
In spatele meu deja inca 4 persoane asteptau sa cumpere bilet, dar deja devenise o ambitie sa imi cumpar bilet platind cu cardul.
In tentativa de a ma refuza, esuata intr-un final, doamna se gaandeste sa cheme sefa de tura sa faca tranzactia , lucru care s-a si intamplat, plata a fost acceptata si la final doamna si-a cerut scuze pentru faptul ca nu a putut sa ma serveasca promt. Un lucru frumos , as putea sa spun si un lucru atat de rar...la CFR!

ACTUL 2 – BRAILA !
Ne gasim intr-o dimineata posomarata de septembrie si eu urmeaza sa vizitez orasul port Braila. Chiar daca este port la Dunare eu o sa ajung acolo cu trenul, asa ca m-am trezit odata cu gainile si la ora 6.10 am plecat spre acest oras.
In jurul orei 9.20 trenul intra tantos in modesta gara din Braila si cred ca urmeaza sa cobor. Desi stabilisem trenul de intoarcere dar din pacate nu aveam bani cash ma gandeam ca o sa ajung mai devreme in gara ca sa am timp sa iau bilet, pentru ca nici prin cap nu imi trecea ca la Braila pot sa platesc cu cardul la casa de bilete.
Bineinteles ca am putut sa platesc cu cardul asa ca am inceput „procedura”de obtinere a unui bilet pe care sa il platesc altfel decat cash.
Ii dau doamnei de la bilete cardul si dispare cu el la ghiseul alaturat, in timp ce eu asteptam, dupa cateva minute vine sa imi spuna :”cardul dumneavoastra este invalid!”... asa imi zice aparatul , atunci eu ii dau alt card si incerc sa vad unde merge sa faca tranzactia. Si am vazut...si mare noroc ca am vazut! Cardul era trecut cu incetinitorul prin aparat si nu am reusit sa vad daca era trecut corect cu banda magnetica pe unde trebuie.
Ca o mica paranteza in spatele meu se facuse o coada de 5 persoane care asteptau...in timp ce eu ma uitam neputicios cum cel de-al doilea card al meu tinde sa devina si el invalid si nu mare mi-a fost mirarea sa primesc acelasi raspuns ca si in cazul primului card.
Daca tot am pierdut timpul am zis acum sa merg pana la capat si sa nu ma las pana nu o sa imi cumpar bilet platind cu cardul mai ales ca trecusera deja 20 de minute de cand eu si ceilalti calatori din spatele meu asteptam sa ne luam bilete, in consecinta ii recomand casierei sa treaca cardul mai rapid prin aparat , lucru pe care il si face si chiar a reusit.
Dar...mereu exista un dar...cand sa primesc sa bat codul pin aparatul s-a deconectat de la retea deoarece in graba de a termina tranzactia mai repede , doamna casier , a tras atat de tare aparatul incat acesta a iesit din priza si toata munca de 20 de minute s-a dus, dar si aici , chiar daca nu mai eram in Ardeal , mi-am pastrat calmul si am repetat tranzactia.
Ca orice poveste cu final neasteptat a doua oara totul a decurs normal, doamna a rasuflat usurata caci a reusit, eu am rasuflat usurat ca dansa a reusit, calatorii care erau stransi in spatele meu au rasuflat usurati pentru ca doamna casier a reusit si pentru ca probabil nu au pierdut trenul.
In loc de concluzie sau epilog:
Intotdeauna sa ai bani cash la tine , chiar daca vrei sa platesti cu cardul, pentru ca totul este posibil si asta nu ca nu merge aparatul ci poate vine ori o doamna din concediu sau cand s-a facut instruirea referitoare la plata cu cardul doamnele povesteau daca Elodia a fost gasita sau nu.....vie sau moarta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu